Goedkoopste Sim Only Abo

Sim only abonnementen vergelijken in de prijsvergelijker. Een sim only abonnement is goedkopere afwisseling ingeval jouw geen andere mobiele smartphone nodig hebt. Het scheelt tot 2 derde over een belkosten ieder maand. Beseft jouw hetgeen jouw maandelijkse verbruik vanwege telefoneren, sms en het net kan zijn, dan kun jouw het invullen. Je kan tevens in het begin je verbruik laten uitrekenen door een RekeningScan. De resultaten van de sim only abonnementen in een Belwijzer bestaan gesorteerd op een laagste gemiddelde onkosten ieder maand. Verlangen is je de onderlinge resultaten betreffende sim only vergelijken, vink vervolgens maximaal drie sim only gevolgen met en klik op een ‘toon vergelijking’ knop.

Zoals gezegd heb je bij een telecomabonnement meer keusin telecom bedrijven dan bij een telefoniecontract met mobiele telefoon. Dat zijn echter niet allemaal verschillende providers met een eigen netwerk. In Nederland tellen wij officieel 4 grote SIM Only aanbieders met een eigen netwerk, namelijk:

  • KPN,
  • Vodafone,
  • T-Mobile
  • Simpel
  • YouPhone
  • HollandsNieuwe
  • Tele2
  • Telfort
  • Simyo
  • Robbin Mobile

Alle andere SIM Only aanbieders maken gebruik van het netwerk van één van deze SIM Only aanbieders. Zo maakt de telecom bedrijven hollandsnieuwe bijvoorbeeld gebruik van het netwerk Vodafone en heb je bij Simyo de betrouwbare dekking van KPN. In totaal kent Nederland op dit moment twaalf verschillende providers.

SIM Only begrippenlijst

Belminuut

Het aantal belminuten geeft aan hoeveel minuten de afnemer per maand mag bellen.

Bundel

Een bundel bestaat meestal uit bellen, sms’en en internetten voor een vast bedrag per maand. Sommige aanbieders bieden apart een internetbundel aan.

Data

Met het woord ‘data’ bedoelt men de hoeveelheid gegevens die via de telefoon worden verstuurd en ontvangen tijdens het internetten. De telecom bedrijven drukt deze hoeveelheid uit in MB’s.

Dual sim

Sommige telefoons ondersteunen twee simkaarten. De technische term hiervoor is ‘dual sim’. De consument plaatst twee simkaarten in één smartphone, en is dan op twee telefoonnummers tegelijk bereikbaar, op zelfde toestel.

Fair Use Policy

Fair Use Policy zijn extra regels waarin beperkingen worden opgelegd aan de afnemer. Op die manier wil de SIM Only aanbieder onbeperkt internet toch enigszins aan banden leggen. Zo kan het zijn dat een koper niet meer dan 10 keer het gemiddelde van andere consumenten mag verbruiken. De provider kan bij het breken van de Fair Use Policy het abonnement stopzetten.

MB

‘MB’ staat voor megabyte. Dit geeft de hoeveelheid van een datapakketje aan. 1 MB is 10^6 bytes.

Nummerbehoud/Nummerportering

Wie naar een andere provider overstapt, kan zijn of haar telefoonnummer behouden. De nieuwe telecom bedrijven onderhandelt dan met de vorige telecom bedrijven over het telefoonnummer. Bij een akkoord wordt het telefoonnummer overgedragen. Iedere SIM Only aanbieder moet deze service verplicht aanbieden.

Provider

‘Provider’ is Engels voor ‘leverancier’. In dit geval de leverancier van de verbinding met het netwerk.

SIM
SIM staat voor ‘Subscriber Identity Module’. Op een simkaart staan de gegevens van het internet en mobiel bellen abonnement. Zo staat er bijvoorbeeld het telefoonnummer op en bij welke provider het nummer hoort. Bij de meeste toestellen zit deze kaart dichtbij of onder de batterij. In sommige gevallen treft de gebruiker de simkaart aan, bij de zijkant van de telefoon.

SIM Only

SIM Only is een internet en mobiel bellen abonnement zonder telefoon. De klant neemt dus een kaartje bij de telecom bedrijven af, maar geen telefoon.

Simlock

Als een mobiele telefoon een simlock heeft, kan deze maar met één bepaalde kaart werken. De mobiele telefoon werkt niet op andere netwerken. Deze beveiliging kan voorkomen bij toestellen die de abonnee bij een abonnement afneemt, of bij een mobiele telefoon die bij een prepaid pakket is aangeschaft. De aanbieder moet na een jaar het smartphone vrijgeven.

Stilzwijgend verlengen

Sommige providers doen aan ‘stilzwijgende verlenging’. Dat houdt in dat de telecom bedrijven de consument niet op de hoogte stelt over de verlenging van het abonnement. Zodra het contract afloopt, hoeft de klant geen actie te ondernemen.

Scroll naar boven